LVTNDDO | Aizstāvam Latvijas pārvadātājus un godīgu konkurenci.

Par ārvalstu platformu darbību (Bolt piemērs)

Kāpēc maksājumi par braucieniem nonāk Igaunijā?

Bolt ir Igaunijā reģistrēta platforma. Kad Latvijas iedzīvotājs maksā par braucienu, nauda no viņa kartes tiek ieskaitīta Bolt kontā Igaunijā, apejot Latvijas finanšu sistēmu. Maksājums nenonāk tieši Latvijas pārvadātājam.

Vai VID redz šos maksājumus?

VID redz tikai tās summas, kas tiek pārskaitītas vadītājam pēc tam, kad Bolt ir ieturējis savu komisiju. Lai gan Bolt iesniedz datus VID, šīs shēmas dēļ (kur pilnais apgrozījums tiek apstrādāts Igaunijā) nodokļu administrācijai nav iespēju salīdzināt un pārbaudīt šo datu patiesumu.

Vai tādēļ Bolt tarifi šķiet lētāki?

Jā. Tā kā Bolt ir Igaunijas uzņēmums, šis darbības modelis tam dod ~29-31% nodokļu priekšrocības (21% PVN + ~10% UIN), salīdzinot ar Latvijas uzņēmumiem, kas strādā pilnībā caurspīdīgi. Ar to lielā mērā izskaidrojams mītiskais Bolt tarifu lētums.

Cik nodokļu Bolt maksā Latvijā?

Galvenie nodokļi tiek nomaksāti Igaunijā. Latvijā tiek aplikta tikai abonēšanas maksa par korporatīvajiem klientiem un neliela daļa no komisijām, kas attiecas uz vietējiem darījumiem.

Kas faktiski paliek Latvijas ekonomikā?

Latvijā paliek tikai vadītāju ienākumi un PVN no viņu patēriņa. Tā kā lielākā daļa vadītāju nav PVN maksātāji, valsts budžeta ieguvums no šīs naudas plūsmas ir minimāls.


Kāpēc Bolt cenas tik bieži mainās?

Platforma izmanto dinamiskās cenas. Tas nozīmē, ka maksa tiek automātiski paaugstināta pie liela pieprasījuma, sastrēgumos, svētku dienās, lietus vai sniega laikā. Tie, kas pieraduši pie zemiem tarifiem un domā, ka tas tā būs vienmēr, dziļi maldās. Bezmaksas siers ir tikai peļu slazdā.

Ar ko atšķiras nacionālie pārvadātāji?

Latvijas pārvadātāji strādā ar fiksētiem tarifiem, kas noteikti līgumos un regulēti saskaņā ar normatīvajiem aktiem. Bolt šādus līgumus ar vadītājiem neslēdz.


Kas ir Bolt vadītāji — darbinieki vai uzņēmēji?

Viņi ir individuālie komersanti vai SIA pārstāvji, kas paši maksā nodokļus un sedz izmaksas.

Kāpēc nauda netiek saņemta tieši Latvijas kontā?

Jo visi maksājumi notiek caur Bolt sistēmu, kas ir reģistrēta Igaunijā.

Par ekonomiku

Kāpēc šī situācija ir problēma valstij?

Naudas plūsma tiek novirzīta ārpus Latvijas, tādējādi samazinot valsts nodokļu ieņēmumus un ietekmējot vietējo uzņēmumu konkurētspēju.

Vai tas ir tikai nodokļu jautājums?

Nē, tas skar arī valsts ekonomisko neatkarību un finanšu suverenitāti.

Par LVTNDDO

Kas mēs esam?

Latvijas vieglo taksometru nozares darba devēju organizācija darbojas kopš 2007. gada, pārstāvot vietējos pārvadātājus un uzņēmējus.

Ko esam panākuši?

Nozares sakārtošanu lidostā, negodīgas konkurences mazināšanu, UBER ienākšanas novēršanu un sadarbību ar valsts institūcijām nozares interešu aizstāvībai.

Mūsu mērķis

Godīgi, vienlīdzīgi noteikumi visiem tirgus dalībniekiem un Latvijas ekonomikas interešu aizsardzība.

Nozares oficiālie dalībnieki

Uzticamākās Latvijas taksometru kompānijas Mobilie lietotņu agregatori Latvijā

Kā atpazīt viltus taksometru vietnes?

Esiet uzmanīgi ar resursiem, kas neatbilst Latvijas prasībām. Daudzas no tālāk minētajām vietnēm nav reālas taksometru kompānijas, bet gan pikšķerēšanas (phishing) lapas, kas izveidotas, lai nozagtu jūsu personas datus, kredītkartes informāciju vai naudu.

Izvairieties no šādām vietnēm: viptaxi.lv, taxiXL.lv, taxi123.lv, kidstaxi.lv, pandataxY.lv, jurmalataxi.lv, taxify.lv, ladytaxi.lv, METAtaxi.lv, taxiguru.lv, taxicab.lv, classic-taxi.lv, taxi4you.lv, rigataxY.lv, taxO.lv.

Kādi ir LVTNDDO biedru ieguvumi?

Kļūstot par biedru, jūs iegūstat ne tikai atbalstu, bet reālu aizsardzību un ietekmi. Tā ir vienota balss, kas tiek sadzirdēta.

Mēs pārstāvam biedru intereses valsts līmenī — Saeimā, ministrijās un Rīgas un citas domēs.

Mūsu biedri saņem prioritāru juridisko atbalstu licencēšanas jautājumos, piekļuvi darba grupām un iespēju kopīgi ietekmēt nozares likumdošanu.